Tuote on lisätty ostoskoriisi

Toimitus- ja käyttöehdot

Toimitusehdot – Sparikkunat.fi

Tällä sivulla on SparIkkunat.fi sivustolla olevan verkkokaupan myynti- ja toimitusehdot. SparIkkunat pidättää oikeuden muuttaa ehtoja, joten asiakkaan tulee tarkistaa voimassa olevat ehdot. Mikäli ehdot ovat muuttuneet, noudatetaan kaupankäynnissä tuotteen ostohetkellä voimassa olleita ehtoja.

 

1) SparIkkunat

Osoitteessa sparikkunat.fi sijaitsevan verkkokaupan omistaja ja ylläpitäjä on SparIkkunat Oy, Suomen lainsäädännön mukaan perustettu osakeyhtiö (Y-tunnus: 2874746-4), jonka rekisteröity toimipaikka on: c/o SparIkkunat c/o Kpmg Oy Ab Hämeenkatu 9, 33100 Tampere. ALV-numero: FI2874746-4.

Voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse: info@sparikkunat.fi tai puhelimitse: 09 427 050 88

 

2) Tilaaminen

Tilausten tekeminen verkkokaupasta

Voit lisätä haluamasi tuotteet ostoskoriin klikkaamalla tuotteen vieressä olevaa "Laita ostoskoriin" -painiketta. Klikkaamalla "Katso ostoskoria" voit tarkistaa, mitä tuotteita olet lisännyt ostoskoriisi ja pääset myös tarkastelemaan tuotteiden hintaa.

Kun olet valinnut tuotteet, jotka haluat ostaa ja hyväksynyt toimitusehdot, pääset jatkamaan maksusivulle. Maksusivulla sinun tulee hyväksyä ja maksaa tilauksesi. Tilauksen peruuttaminen on mahdollista aina tähän tilauksen maksuhetkeen saakka. Maksu täytyy kuitenkin suorittaa heti tilauksen yhteydessä. Sen jälkeen tilaus on sitova, kun olet tilannut tuotteet. 12 tunnin jälkeen tilauksesta, tilausta ei voi enää muuttaa tai perua. Kun Sparikkunat on hyväksynyt tilauksen kohdassa 4. mainitulla tavallla, syntyy Sparikkunat Oy:n ja asiakkaan välille tuotteen ostamista ja toimittamista koskeva sopimus.

Tilauksen 12 tunnin jäädytysaika

Tärkeää! Tilauksen tekemisen jälkeen tilauksella on 12 tunnin pituinen niin sanottu "jäädytysaika". Tänä aikana voit peruuttaa tilauksen ilman kustannuksia. Tilauksia ei voi peruuttaa tai muuttaa sen jälkeen, kun 12 tunnin jäädytysaika on kulunut umpeen. Tämän jälkeen tuotteet menevät välittömästi tuotantoon, jonka jälkeen tilausta ei voi enää perua. 

Viikonloppuna tehdyille tilauksille myönnämme jatketun jäädytysajan. Tilaukset, jotka on tehty perjantain kello 14.00 ja sunnuntain kello 12.00 välisenä aikana, voidaan peruuttaa tai muuttaa maanantaihin kello 9.00 mennessä. Tilausten peruuttamista tai muuttamista koskevat pyynnöt on aina ilmoitettava kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen info@sparikkunat.fi. Käsittelemme pyynnöt viipymättä ja vahvistamme mahdolliset peruutukset aina kirjallisesti.

 

3) Maksaminen

Turvallinen maksaminen

Maksu suoritetaan euroissa PayPalin maksuehdoilla tai pankki-/luottokorttimaksamisen yhteydessä ilmoitetuilla ehdoilla.

ePay käsittelee kaikki www.sparikkunat.fi kautta tehdyt ostokset. Kaikki maksuliikenne tapahtuu suojatun ja salatun yhteyden kautta (tästä kertoo selaimen tilarivin lukkokuvake). Huomioithan, että suojaustoimenpiteet eivät ulotu asiakkaan käyttämään omaan laitteeseen, joten sinun on huolehdittava sitä, että laitteessasi on asianmukaiset virusturva- ja palomuurisuojaukset. 

Maksumoduuliin on syötettävä maksukortin tiedot, mukaan lukien kortin numero, kortinhaltijan nimi, viimeinen voimassaolopäivä ja kortin turvakoodi. Maksun suorittamisen jälkeen ePay poistaa omasta järjestelmästään kaikki korttia koskevat tiedot, eikä säilytä niitä pidempään kuin maksun suorittaminen edellyttää.

Tuotteiden maksaminen:

Koko ostosumma toimituskuluineen veloitetaan automaattisesti maksukortiltasi. Jos maksua ei jostakin syystä pystytä käsittelemään (esimerkiksi korttisi tai tilisi numero muuttuu maksamisen jälkeen), sinun on ilmoitettava siitä meille välittömästi. Tällöin SparIkkunat on sinuun yhteydessä ja sopii maksun suorittamisesta vaihtoehtoisella menetelmällä. Jos maksua ei ole suoritettu, SparIkkunoilla on oikeus pidättäytyä tilauksen lähettämisestä ja tilauksesi saattaa viivästyä.

 

4) Ennen sitovan tilauksen tekemistä saatavat tiedot

Sitovan tilauksen yhteydessä, saat nähtäväksi voimassa olevat toimitusehdot ja luettelon tilatuista tuotteista. Tässä on eriteltynä tilatut tuotteet, hinta euroina, arvonlisävero, kokonaissumma, toimituskulut ja muut mahdolliset kustannukset. Suosittelemme, että tulostat kopion näistä tiedoista. Tilaus muuttuu lopullisesti sitovaksi 12 tunnin jäädytysajan jälkeen.


5) Tilausvahvistus

Kun olet tilannut tuotteet, hyväksymme tilauksesi ja lähetämme sinulle tilausvahvistuksen. Saat sen sähköpostilla osoitteeseen, jonka olet tilauksen yhteydessä antanut. Jos et saa tilausvahvistusta sähköpostitse, ota yhteyttä puhelimitse 09 427 050 88 tai sähköpostitse. Varmistaaksesi, että saat tilausvahvistuksen, tarkista sähköspostisi asetukset ja laita info@sparikkunat.fi hyväksyttyjen lähettäjien listalle.
Tilausvahvistus sisältää seuraavat tiedot:

  • Ostajan nimi
  • Myyjän nimi ja osoite (SparIkkunat Oy)
  • Tilauksen tuotteet ja niiden hinta € (sis. ALV)
  • Maksettava kokonaismäärä, mukaan lukien kaikki toimituskulut ja muut maksut.
  • Ostopäivä (tapahtumapäivä)
  • Arvioitu toimitusaika
  • Toimitusosoite
  • Tilaus / tapahtuman numero
  • Maksuvaluutta (euro)
  • Kopio näistä ehdoista

 

6) Hinnat

Kaikkien tuotteiden hinnat on ilmoitettu euroissa (€) sisältäen arvonlisäveron. Tuotteen yksikköhinta ei sisällä toimituskuluja ja muita mahdollisia lisämaksuja.

SparIkkunat pidätää oikeuden milloin tahansa muuttaa hintoja ilman ennakkoilmoitusta. Asiakkaan maksama hinta on se hinta, joka on sovittu tilauksen tekemisen yhteydessä. Kaikki tilausta koskevat sopimukset on tehty suomen kielellä. Jos haluat nähdä tilauksen vahvistuskopion, voit kirjautua verkkosivustoon tai pyytää kopion lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@sparikkunat.fi

Toimituskustannukset määräytyvät toimitusosoitteen ja tilattujen tuotteiden mukaan.

Kun olet valinnut tuotteet ja antanut postinumerosi, näet tuotteen toimituskulut tilauksen yleiskatsauksessa ennen sitovan tilauksen tekemistä.

Toimitamme tämän verkkokaupan kautta tuotteita vain kuluttaja-asiakkaille ja Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.

Pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen virhetilanteissa, joissa tuotteelle laskettu hinta on selkeästi virheellinen tai tuoterakenne sellainen, että sitä ei pystytä valmistamaan. Hyvitämme peruutettujen tilausten maksun kokonaisuudessaan.

Luottokorttikulut

Luottokortilla suoritettuihin maksuihin lisätään käsittelymaksu, joka on 1,15 % kokonaissummasta. Käsitelymaksun osuus näkyy maksuikkunassa, kun annat korttitietosi.

Pidätämme oikeuden peruuttaa tilauksen, mikäli virhelaskelma on tapahtunut verkkosivustollamme selaimen yhteensopivuuden puuttuessa tai rajoitetussa pääsyssä JavaScriptiin, joka laskee hinnan.

 

 7) Tuotetiedot 

Tuotekuvat ovat vain havainnollistavia

Sivustolla olevat tuotekuvat ovat havainnekuvia. Tavoitteena on, että sivustolla olevat kuvat vastaavat värien ja tuoterakenteiden osalta mahdollisimman tarkasti lopullista tuotetta. Huomioithan, että käyttämäsi selaimen ja näytön ominaisuuksista johtuen lopullinen tuote voi poiketa siitä miltä se näyttää verkkokaupan kuvissa.

Mitat

Tuotteidemme mitat ilmoitetaan aina tuotteen karmin ulkomittoina. Mitat näkyvät aina järjestyksessä: leveys x korkeus.

Jatkuvan tuotekehityksen vuoksi SparIkkunat pidättää oikeuden muuttaa tuotevalikoimaa, tuotteiden rakennetta, värejä, lisävarusteita ja muita ominaisuuksia milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta. Tarkista siis lopulliset mitat ja tuotteen ominaisuudet ennen tilauksen tekemistä.

Jatkuvan tuotekehityksen vuoksi eri aikoina tilatut tuotteet saattavat poiketa toisistaan. Uusia tuotteita ei välttämättä valmisteta samoilla menetelmillä tai materiaaleilla kuin vanhoja, vaikka tuote verkkokaupassa näyttäisikin samalta.

Olethan erityisen huolellinen, kun ostat mittatilauksena valmistettavia tuotteita. Tarkista aina, että kaikki antamasi mitat ovat täysin tarkkoja.

Asentaminen

Tärkeää! Toimitamme verkkokaupasta vain tuotteita. Asennus ja asennusneuvonta eivät sisälly palveluvalikoimaamme.

Muun muassa rakennuksen ulkoasu, ikä, seinän paksuus ja käytetyt materiaalit vaikuttavat siihen, kuinka tuotteet tulee asentaa. Tämän vuoksi emme voi tarjota yleispäteviä asennusohjeita. Huomioithan, että tuotteen saa asentaa vain alan ammattilainen tai muutoin riittävän osaamisen omaava henkilö. Suosittelemme, että olet yhteydessä asentajaan ennen tilauksen tekemistä.

 

 8) Toimitus

Tuotteet toimitetaan tilausvahvistuksessa ilmoitettuun toimitusosoitteeseen.

Tärkeää! Toimitusosoitteseen on oltava tieyhteys, jota voidaan kulkea kuorma-autolla. Toimitus sisältää kuljettamisen ja lastin purkamisen ajoneuvon viereen. Tuotteiden edelleen kuljetus asennuspaikalle ja niiden suojaaminen kuuluvat asiakkaan vastuulle. 

Olemme sinuun yhteydessä ennen toimitusta. Jos et ole läsnä toimitushetkellä, toimituksen katsotaan tapahtuvan sinun poissaollessa.

Pidätämme oikeuden edelleen laskuttaa kuljetusliikkeen SparIkkunoilta perimät lisäkulut, mikäli toimitus epäonnistuu selkeästi asiakkaasta johtuvasta syystä. 

Kun tilaus on valmis toimitettavaksi, kuljetusliike on sinuun yhteydessä ja sopii toimitusajan. Huomoithan, että sinun täytyy olla toimitushetkellä läsnä, jotta voit hyväksyä toimituksen vastaanotetuksi.

 

9) Toimitussisällön ja kuljetusvaurioiden tarkistaminen

Kun vastaanotat toimituksen, tarkista sen sisältö huolellisesti ennen vastaanottodokumentin allekirjoittamista. Tarkista, että kuljetuspakkaus on ehjä ja ettei tuotteissa ole muita mahdollisia kuljetusvahinkoja. Tarkista myös, että lähetyksessä on kaikki tilaamasi tuotteet. Älä vahingoita tai avaa pakkausta ja / tai kuormalavaa itse, kun tarkistat mahdollisia vaurioita.

Mikäli havaitset kuljetusvauriota tai lähetyksestä puuttuvia tuotteita, niin ilmoita siitä sähköpostitse osoitteeseen info@sparikkunat.fi. Tee ilmoitus välittömästi, mieluiten 24 tunnin kuluessa toimituksesta. Vaurioiden valokuvaaminen ja kuvien toimittaminen auttaa asian käsittelyä.

 

10) Toimitusaika

Tilausvahvistuksessa on mainittu joko toimituspäivä tai aikahaarukka, jona aikana toimitus tapahtuu. Huomioithan, että tämä on vain arvio. Varsinkin mittatilauksena valmistettavien tuotteiden toimituksissa saattaa olla valmistusaikataulusta johtuvia viiveitä.

Jos toimitus tapahtuu neljän (4) viikon sisällä arvioidusta toimituspäivästä, et ole oikeutettu viivästyskorvauksiin. Jos tuontokatkoksesta tai muusta vastaavasta syystä havaitsemme, että toimitus tulee viivästymään yli neljä viikkoa, niin olemme sinuun yhteydessä ilmoittaaksemme uuden toimituspäivän.

Mahdollisten toimitusviiveiden vuoksi suosittelemme, että et tee asennusliikkeen ja muiden vastaavien kumppaneiden kanssa toimitusaikaan sidottuja aikatauluja ennen kuin tuotteet on toimitettu. SparIkkunat ei ole vastuussa mistään viivästyneen tai puutteelisen toimituksen kolmannelle osapuolista aiheutuvista kustannuksista. SparIkkunat ei myöskään ole vastuussa viivästyskustannuksista, jotka voidaan katsoa aiheutuneen asiakkaan omasta toiminnasta.

SparIkkunat ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä. Tällaiseksi vapauttamisperusteeksi voidaan katsoa muun muassa lakko, sulku, boikotti tai muu työtaistelutoimenpide sekä alihankkijaa kohdannut ylivoimainen este.

  

 11) Peruuttamisoikeus

Peruuttamisoikeuden rajoitus mittatilaustuotteilla

SparIkkunat käyttää automatisoitua tilaus-valmistusprosessia, joten valmistusprosessi käynnistetään välittömästi, kun tilaus on vastaanotettu ja tämän ohjeen kohdassa kaksi (2.) kuvattu 12 tunnin jäädytysaika on kulunut umpeen. Huomioithan, että mittatilauksena valmistettavilla tuotteilla Suomen kuluttajansuojalain mukaan rajoitettu peruutusoikeus. (Suomen kuluttajansuojalaki 6:16 §, peruutusoikeuksien rajoitus).

Toimituskulut ja tilauksen peruuttaminen

Jos peruutat tilauksen, SparIkkunat pidättää oikeuden vähentää peruutuksesta aiheutuneet kuljetus- ja muut kustannukset saamasi hyvityksen määrästä.
Palautettava summa hyvitetään samalle tilille tai maksuvälineelle, jolla alkuperäinen maksusuoritus on tehty. Palautusmaksu maksetaan, kun olemme vastaanottaneet palautuneen tuotteen, tarkistaneet sen kunnon ja todenneet oikeuden hyvitykseen. Huomioithan, että emme lunasta posti- tai rahtiennakkomaksulla meille lähetettyjä palautuslähetyksiä.

Sopimuksen irtisanominen ennen toimitusta

Jos haluat peruuttaa tilauksen ennen toimitusta tilanteessa, jossa sinulla ei ole peruutusoikeutta ja SparIkkunat on toiminut sopimuksen mukaisesti, voit tehdä sen hyvitysmaksua vastaan. Näissä tilanteissa laskemme hyvitysmaksun, joka kattaa meille peruutetusta tilauksesta aiheutuvat kustannukset  Halutessasi peruuttaa tilauksen, lähetä siitä pyyntö osoitteeseen info@sparikkunat.fi

 

12) Takuu ja reklamointi virheistä

SparIkkunoiden takuu

Myönnämme asianmukaisesti asennetuille ja huolletuille tuotteille kymmenen (10) vuoden takuun. Takuu koskee teollisesti maalattuja tai pintakäsiteltyjä puuikkunoita ja puu–alumiini-ikkunoita sekä PVC-ikkunoita. Eristyslasielementeillä takuu on valmistajan ilmoittama viisi (5) vuotta. 

Huomioithan, että takuu ei kata seuraavia:

- helojen normaalit säädöt (esimerkiksi saranoissa ja lukituksessa);

- pinnan viimeistely ja pienet naarmut

- tuotteiden puutteellisesta kuljetuksesta, varastoinnista ja huollosta sekä käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä johtuvat virheet

- tuotteiden virheellisestä asennuksesta johtuvat virheet

- värjäytyminen tai korroosio

- kondensaatio

- vähäiset, tuotteiden ikääntymisestä ja sään rasituksesta johtuvat vaihtelut tai värimuutokset puussa tai maalipinnoissa

- lasin vähäiset puutteet

- rakennuksen tai muiden ulkoisten tekijöiden tuotteelle aiheuttamia vaurioita

- veden sisääntulo sisäänpäin avautuvien ovien alareunasta karmin ja kynnyksen väliin

- vahingoittuminen tai kuluminen asennuskohteissa, joissa tuote on poikkeuksellisen kovan tuleen, sateen tai muun säänrasituksen kohteena 

- sisäänaukeavien ranskalaisen parvekkeen ovien tiiveys

- pohjakerroksen yläpuolella oleville parvekkeille asenettujen ovien tiiveys

- yksipisteisellä sulkumekanismilla varustettujen ovien tiiveys

- maalipinnan normaali kuluminen, mukaan lukien oksankohtien erottuminen maalin alta

Reklamaatioilmoituksen tekeminen

Jos haluat vedota tuotetakuuseen, on sinun tehtävä siitä reklamaatioilmoitus SparIkkunoille. Vialliseksi havaittu, takuun piiriin kuuluva tuote voidaan korjata, vaihtaa uuteen vastaavaan tai tuotteen viallinen osa voidaan vaihtaa uuteen.

Reklamaatioilmoitus tulee lähettää verkkosivustolla sparikkunat.fi/reklamaatio. Liitä mukaan vaatimustasi tukevat valokuvat ja kuvaile tuotteessa oleva virhe mahdollisimman yksityiskohtaisesti.

Jos vaatimus on syntynyt tuotteen asentamisen jälkeen ja tarjoamme tilalle korvaavan tuotteen, ei korvaavan tuotteen asennustyö sisälly toimitukseen. Huomioithan, että mallimuutosten vuoksi täsmälleen samanlaista tuotetta ei aina välttämättä ole saatavilla. Pyrimme kuitenkin aina toimittamaan korvaavan tuoteen, joka vastaa ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan mahdollisimman tarkkaan alkuperäistä tuotetta.

Jos olet oikeutettu tuotevaihtoon, voimme hyvittää palautuksesta aiheutuneet kohtuulliset rahtimaksut. Varmista, että saat lähetyksestä kuitin, jotta vastaan voimme hyvittää tuotteiden palauttamiskustannukset. Huomioithan, että emme lunasta posti- tai rahtiennakkomaksulla meille lähetettyjä palautuslähetyksiä,

Muista, että tuotteet on aina palautettava asianmukaisessa pakkauksessa. Tuotteet on lähetettävä osoitteeseen: SparIkkunat / Sparvinduer, Kratholmvej 27, 5260 Odense - Denmark

 

13) Henkilötietojen käsittely

Asiakkaiden henkilökohtaisten tietojen suojaaminen on meille erittäin tärkeää. Tilauksen yhteydessä antamiasi tietoja (nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero) käytetään vain siinä laajuudessa, kun tilauksen käsittely edellyttää. Tietoja ei siirretä kolmansille osapuolille muutoin kuin silloin, kun se se on tuotteiden valmistuksen tai toimituksen kannalta välttämätöntä (esimerkiksi kuljetusyhtiö). Rahoitus- ja maksutiedot käsitellään aina ePayn kautta.

Sinulla on laissa määritelty oikeus pyytää meiltä jäljennös keräämistämme henkilökohtaisista tiedoistasi. Voit myös pyytää, että nämä tiedot poistetaan rekisteristä, kun maksu on suoritettu ja tilaus toimitettu. Yhteyteystietomme löydät tämän sivun kohdasta yksi (1.)

Mikäli keräämme sivustolla kävijöistä yksilöiviä tietoja, teemme sen kävijän nimenomaisella suostumuksella. Kerromme mitä tietoja kerätään ja miten sitä käytetään, esimerkiksi uutiskirjeet.

Evästeet

Sparikkunat.fi-sivustolla käytetään evästeitä. Näiden avulla verkkosivuston toiminta voidaan optimoida siten, että sivuvierailusi olisi mahdollisimman sujuvaa. Voit poistaa evästeet tietokoneeltasi, milloin tahansa. Ohjeet evästeiden poistamiseen löydät oman selaimesi asetuksista.

Lokitiedot

Hyödynnämme sparIkkunat.fi-sivustolla kävijäliikenteestä kerättyjä lokitietoja. Selaimen verkkosivuille lähettämät tiedot tallentuvat automaattisesti palvelimelle. Lokitiedosto sisältää tilastollista käyttöä palvelevaa tietoa, kuten selaimen tyypin, kävijän IP-osoitteen, käyntiajankohdan, selaimessa käytetyn ikkunan koon sekä selaimen tunnistusta varten tarvittavat evästeet.

 

14) Valitukset

Valitukset

Jos haluat tehdä valituksen asioimisestasi SparIkkunoiden kanssa, ota yhteyttä osoitteeseen info@sparikkunat. Jos molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun löytäminen ei ole mahdollista, sinulla on mahdollisuus laittaa asia vireille Kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi).

Sovellettava laki ja tuomioistuimet

Kaupankäynnissä SparIkkunoiden ja asiakkaan välillä noudatetaan Suomen lakia.

Mahdolliset erimielisyydet pyritään aina ensisijaisesti ratkaisemaan neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa yhteisymmärrykseen, ratkaistaan riita Helsingin käräjäoikeudessa. Asiakkaalla on myös mahdollisuus viedä riita oman kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

Nämä ehdot on päivitetty 1.3.2018